19.05.2009

Los Angeles Lakers - Denver Nuggets




Sonda söyleyeceğimi başta söyleyeyim (bu lafı da bir spor yazarından öğrenmiştim ama kimdi hatırlamıyorum,herneyse) Lakers eğer bu seride de saçmalayıp,nasılsa "final oynayacak"ım (Kadıköy'de final!) deyip,Houston ve Utah serilerinde olduğu gibi oynarsa hiç şansı yok Denver'a karşı.


Özellikle Lakerları şaşırtan ve üzen -niyeyse beni de Nostradamus ilan ettiren adam- Bynum'ın son maçta gösterdiği performans ise zerre ilgilenmiyorum çünkü zaten olması gereken oydu,karşı takımın pota altındaki adamları (iki tanesinin ortası) 195 bile değil ise,olması gerekenleri yaptı son maç Bynum.Gene Lakerlı arkadaşları hayal kırıklığına uğratmak istemem (gerçi hayal kırıklığına uğratan benmiyim Bynum'mı bilemiyorum) ama Jabbar bunu nasıl çalıştırıyor cidden merak ediyorum.Onun gibi ellerini,kollarını,ayak hareketlerini,"fake"lerini muhteşem kullanan bir efsanenin öğrencisi nasıl topu eline aldığında,sanki heran kaybedecekmiş gibi sektir(meye çalışır)ir,bomba misali davranır,nasıl tek attığı fake 2 sene önce Shaq'e yaptığı vücut fakeidir,anlamak gerçekten güç.Öyle ham ki,nasıl düzelecek hiç biliyorum.Orta mesafeyi falan zaten daha draft edilirken geçtimde,Post-Up denen sırtı dönük oyunu topu kaptırmadan yapabileceğine emin değilim.Pek bi kötümser konuşuyorum ama öyle.Andersenlere,Nenelere karşı pek bir şansının olduğunu sanmıyorum Bynum'ın.(Bynum'a bu kadar uzun giriş yaptık diye diğerlerini de uzun uzun yazacağımı sanıyorsanız yanılıyorsunuz=)


Kobe'de,Anthony'de ne kadar savunma olursa olsun oyunlarını sahaya yansıtacaktır ancak burada fark yaratacak Denver'da 2 oyuncu varken Lakers'da Odom'un,Gasol'ün,Ariza'nın verebileceği katkılardan şüpheliyim.K-Mart gerçekten çok istekli.Gasol onun hızlı ayaklarına karşı zorlanabilirde,bir iki ayak hareketleriyle -Bynum'da olmayan- hemen erken faul problemine de sokabilir.Odom desen bir gün NBA'in en iyi oyuncusu bir gün ise sıradan bir bench adamı olabiliyor.Ariza ise sevilen bir isim,mücadelesi ile Farmar'la birlikte en çok takdir ettiğim isimlerden biri.Onlar biraz daha istikrarlı bir şekilde şut atar ve savunma da gayret ederlerse Lakers lehine bir kaç iyi şey olabilir.


Nuggets için ise söyleyeceğim iki şey var biri Billups,ikincisi ise Bench.Brooks'un hızlı ayaklarına karşı zorlanan Fisher bu seride neler yapamayacak hiç merak etmiyorum çünkü biliyorum.Billups'ı en mantıklısı Kobe ile savunmak.Hem boy,hem fizik,hem ayak çabukluğu olarak onu durdurabilecek en yakın,hatta bence tek isim.Dahntay Jones delici bir oyun sergilerse,JR Smith -girince ve deli gibi 3 atınca- kim tutucak onu Phill'e bırakıyorum.Kleiza miss-match yarabilir,Andersen ve Nene'den bahsetmiştik zaten...


Açıkçası Nuggets hakkında bu kadar olumlu şey yazdıktan ve Lakers'ı özellikle Bynum'ı bu kadar ezdikten sonra -bence ezmedim gerçekleri söyledim ama neyse- Nugs'ın turu rahat 2-4 geçeceğini söylemem lazımdı ama hiç söyleyemiyorum vallahi.Öyle bir şey ki işleri biraz sıkı tutursa Lakers her an her şey olabilir,ama dediğim gibi ilk iki seriye bakarsak eğer;Houston'ın 2 yıldızı yokken bu kadar zorlanan pota altı iş yapmayan bir takım...Bilemiyorum Kobe 2-3 sene önceki normal sezon performansını sergilerse maç içinde "..."
Ben aslında her zaman takım oyunundan yanayım,ve o kadar sayı atmasının gereksiz olduğunu düşünüyordum hal öyle ancak karşısındaki takım Lakers'a dezavantaj yaratacak durumda.Kobe'yi de süper kahraman olarak kullanması gerekecek bence Phill'in,kesinlikle onun ne atacağı Lakers'ın ne kazancağını gösterecek.
(ahanda bu kadar iddialıyım,gerçi geçen seferde Boston eledi dedik Orlando geçti ama olsun=)

Hiç yorum yok: