31.05.2009

Gerçekten İnsan Olmayan:Dwight Howard - V For Vendetta


Mantıklı konumak,mantıklı başlık atmak isterdim;cidden isterdim.Ama söylenecek fazla söz bulamadım,maçı izleyip ve akabinde 3 saat uyuduktan sonra gene PC'mi açtım."Halk"ın nabzını ölçtüm,kim ne diyor diye biraz dolandım nette.Çoğunlukla "LeBron James'e sallayalım" tayfasını ve onu "loser"lıkla suçlayanları gördüm,ama umursamadım.Çünkü illa genç yaşta şampiyon olanların;"Shaq'ın ve çok iyi koçların kanatları altında" olduğunu görmüştüm,kısacası "gözlerim" vardı.Bu tayfa Jordan'ın ilk şampiyonluğunu 28'de aldıklarını ya bilmiyorlardı,ya apaçilikten gözleri boyanmıştı ya da daha kötüsü bu sallama tayfası Jordan'ın döneminde yaşasaydı ve internet bu kadar gelişmiş olsaydı,"Jordan,basketçi değil" diye site açar ya da forumlarda bu tartışılırdı,"yüzük" alacak mı falan diye,abartıyorsam "..." Herneyse zaten amacım James'ten ve Cavs'tan bahsetmek değildi,amacım gerçekten insan olmayandan bahsetmekti,ona bir tanım bulamadım bugün.Monster,falan iyi olurdu sanırım diye düşündüm ama V demek en mantıklısıydı...

Her zamanki gibi uyukluyordum,"hiç uyumadan maçı izleyecem nihahaha" derken saatler geçtikçe uykum geliyor,yatağımda sinsi bir görünmez adam -nefis- "yat uyu salla Cavs'ı,Magic'i senin takımın mı lan bunlar" diyordu.Neyse ki "V for Vendetta" adlı film devreye girdi -ben girdirttim- de uyumadan maça kadar kalabilidim (Dvd'den çıkan ses uyutmuyordu zaten,hatıralar unutulmaz hesabı.)Filmde;özgürlüğün,istemenin önemi anlatılıyordu.Maskelerin ardındakinin aslında çok önemli olmadığını (zira son sahnede bile bakmıyordu kızımız suratına),ve en anlamlısı "düşüncenin kurşun geçirmeyeceğini" anlatan,başlarda -her film gibi- sıkıcı ama sonlara doğru seyirciyi şahlandıran bu güzide filmde sanki bugünün olacaklarını gördüm.Çizgi romanın okuyanlar beğenmesede,benim için son 1 saati icabıyla çok güzeldi,he birde Natalie Portman oynuyordu ondan almıştım filmi itiraf ediyorum;konusu hakkında çok bir bilgim yoktu.Gerçi The Other Boleyn Girl'ü de "o" oynadığı için almış,ama sevmemiştim,yani her şartta fanı bile olsam tarafsızlığımı korumuştum.Sizde şimdi hala ne alaka diyorsunuz dimi?Bakın size hem film tavsiye ediyorum,hem maçın kahramanını anlatıyorum,hem de filmdeki kahramanla gerçekteki kahramanı bağdaştıran yazı yazıyorum yine yaranamıyorum ya,ayıp size =)

Filmdeki maskeli kahramanımız V'nin,öyle bir düşüncesi vardı ki imkansızdı olması imkansız "deli" diyorlardı,kızımız özellikle,bütün olumsuz şartlara "en tepedekinin baskısına rağmen" amacı en iyisini devirmekti,en iyisini yapmak bir ışık olabilmekti idğerlerine."Parlamento"yu yıkacaktı,belli şeyler değişmeyecekti belki yıksa bile,ama o inancı sayesinde milyonları peşinden sürüklemişti,işte gene böyle bir günde en kritik maçta "düşünce"siyle rakip takımı yıkacak olan Howard,yani yeni lakabıyla V;maskesini takmış,önüne geleni eziyor,ribaundları alıyor,smaçlıyor,faulleri kaçırmıyor,asist bile yapıyordu.Kısacası filmde bıçaklarını kullanan,çok iyi dövüşen ama mimiklerini gizleyen kahramanımız gibi,onun basketbola uyarlamış halini izliyorduk.Yapılması gereken herşeyi yapıyordu.Bununla beraber yanındakilerde V'nin yaptıklarından çok etkilenmişti.Bizim Fransız MJ'i gene köşelerde boş bırakmaya gelmiyor,Lewis hırstan ölüyor,Gamsız Hidayet ise benim filmi izlerken yaptığım gibi uykusunu alamamış,ve işin zevkine varmıştı sadece;tüm seri boyunca yaptığı gibi çok eğleniyordu.Mutlu sona ulaşmıştık,V'nin ruhu o gece salondaydı ve Howard bir SüperMan değil,V idi.
İnsan olmayan istatistikleri de benim tercihim olmasa da "ulan hacı bunca şey anlattın,ama maçın skoru bile yok.V dediğin adamın istatistikleri bile yok" demeyin diye veriyorum.Esen kalın efendim.Geri dönüşüm,kendime has ve çoğu kişinin beğenmediği uslubumla oldu,kafanızı karıştırmak istemezdim ama beni böyle sevin sevecekseniz (iki dakikada duygusal tribede bağlarım böyle)
Orlando Magic 103 -90 Cleveland Cavaliers
Seri : 4-2
V-Dwight Howard : 40 sayı 14 ribaund 4 asist 12-16 faul atışı isabeti.
Not:Filmi o gün izleyip,etkisinde kalıp bugün onunla bağdaştırmıyorum efendim,hiç yapmayacağım şeylerdir.Satır aralarındaki göndermeleri bulursanız -ki zor biraz ama olsun-,niçin V'ye benzettiğimi anlayabilirsiniz.SuperMan'in ne için çalıştığı herkesçe biliniyor ama V düzene karşı bir kahraman...

Hiç yorum yok: